zaterdag 21 november 2015

Geen weer om een hond door te jagen

Vandaag was het echt geen weer om een hond door te jagen. Maar ik ben trots op mezelf: ik ben gaan lopen. Wel was het minder leuk dan de vorige 2 keren. Dit kwam uitsluitend door het slechte weer: een afwisseling van stortbuien met hagelbuien over me heen gekregen. Vooral het laatste stuk was echt afzien: tegen de wind in lopen en dat midden in een hagelbui. Ik voelde elke hagelsteen pijnlijk inslaan op mijn gezicht. Het enige wat ik kon doen was zoveel mogelijk naar beneden kijken om verder te kunnen lopen. Ik ben blij dat ik terug thuis ben.

Ik heb mijn loopschema eens opgezocht en dit is wat ik volg:

WeekMaandagWoensdagVrijdag
1 20 min. 20 min. 20 min.
 1 min hardlopen 1 min hardlopen 1 min hardlopen
 1 min wandelen 1 min wandelen 1 min wandelen
2 20 min. 20 min. 20 min.
 2 min. lopen 3 min. hardlopen 2 min. hardlopen
 2 min. wandelen 2 min. wandelen 2 min. wandelen
3 25 min. 25 min. 25 min.
 3 min. hardlopen 3 min. hardlopen 3 min. hardlopen
 2 min. wandelen 2 min. wandelen 2 min. wandelen
4 25 min. 25 min. 25 min.
 4 min. hardlopen 4 min. hardlopen 4 min. hardlopen
 2 min. wandelen 2 min. wandelen 2 min. wandelen
Vervolgens zou een goed doel zijn om 45 minuten achter elkaar te kunnen hardlopen in week 12.
Je kunt dit schema (met bijkomende informatie) hier vinden. Het is elke dag telkens evenveel minuten lopen en telkens evenveel minuten wandelen. Dat is makkelijker te onthouden dan andere loopschema's waar je soms op een dag volgend schema moet volgen: 1L/1W/2L/2W/4L/3W/4L/3W/5L/1W.

Welk schema volg jij en hoe onthou je het?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten